Fuerteventura 12.-18.10.

Rubicon jäi taakse perjantaina. Hyvä sivumyötäinen siivitti Eximuksen 8 solmun vauhtiin n. 6metrin tuulessa.. 45nm taittui ripeästi puhtaalla pohjalla. Gran Tarajal, paras marina tällä saarella eikä se ole paljon.. Kylä tai kaupunki on turistivapaata aluetta. Siitä iso 👍. Normisetit laiturissa hintaan 16€ Eximuksen kokoiselta purkilta.. Hyvä!!
Muutama päivä meni kylää tutkiessa fillarilla, mutta sitten piti vuokrata Fiat 500 retro. Kiva pikku peli, jolla pärjäsi hyvin tän saaren nyppylät.. Ylihuomenna varmaankin Morro Jablen aika kuppaiseen satamaan yhdeksi yöksi ja sitten kohti Las Palmasta. Siellä tuurilla pääsee laituriin, jos ei niin ankkuripaikka kutsuu... aika näyttää...
Gran Tarajal kuittaa!
Morro Jableen tulin pelkällä fokalla n. 23nm. Lopussa ”ns. kiihdytyskaistat” antoivat ajoittain jopa 15m/s puuskia! Onneksi satamaan nuo puuskat ei iskeneet niin kovaa. Ensin piti rantautua betonin kylkeen ja tehdä checkin ja sitten vasta pääsi ponttooniin. Paikalla sattui olemaan varsinainen hefe; vaati tekemään paikkavarauksen puertoscanarias netti sivuilla. Yhteistä kieltä ei löytynyt mutta lopulta sain luvan jäädä kun hänelle selvisi että olin tullut maksamaan edellisen sataman maksut. (kortinlukija rikki). Sain armollisesti 2 yötä tässä romuisessa paikassa.
Vieressä on pieni kylä ja sen kylkeen on rakennettu iso pääasiassa saksalaisturisteja kuhiseva alue.
Tänään puhaltaa n. 12-17m/s pohjoisesta, mutta huomenna sen pitäisi laantua sen verran että pääsen vaihtamaan las palmasiin n. 60nm...Aallokkoa on luvassa 3-4m ennusteen mukaan...
Laiturissa on vanha 80-luvun whitbred maxivene, Fisher&Paykel. On ne ollu erilaisia näihin Vor veneisiin nähden...
Morro jable kuittaa.






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Zeebrugge-Borkum-Cuxhaven-Giselau 24-27.6.

Biskajan lahti ja La Coruna 13.-17.8.

Kutteristaagin rustin asennusta ja muita valmisteluja